Tekstgrootte

  • Home
  • Aanmelden
  • Onze school
    • Visie / Missie
    • Social Schools
    • Brede School
    • Informatie
    • Vakantierooster
  • Ouders
    • Ouderbeleid
    • MR
    • Ouderbijdrage
    • Klachtenregeling
    • Verlofformulier
  • Leerlingen
    • Basisgroep 1-2
    • Basisgroep 3-4-5-S
    • Basisgroep 3-4-5 I
    • Basisgroep 6-7-8C
    • Basisgroep 6-7-8K
    • Niveau 6
    • Niveau 7
    • Niveau 8
  • Algemene Links
  • Contact

Klachtenregeling

Klachtenregeling

Overal waar gewerkt wordt ontstaan wel eens misverstanden en worden fouten gemaakt. U bent altijd welkom om dergelijke punten te bespreken, ofwel met de directeur en/of de leerkracht van uw kind. Samen streven we naar een goede oplossing. Als u er samen met de leerkracht of de directeur niet uitkomt, dan kunt u terecht bij de icp-er ( interne contact persoon).

 

Klachtrecht

Sinds enige jaren is er een wet waarin het klachtrecht geregeld is. Dit houdt in dat iedereen die bij de school betrokken is: kinderen, ouders, leerkrachten, studenten, onderwijs ondersteunend personeel, enz. een klacht kan indienen.

Uiteraard zullen de meeste klachten gewoon terecht blijven komen bij de eigen leerkracht(en) van het kind of bij de schoolleiding, maar wanneer men de klacht niet met hen wil of kan bespreken kan men terecht bij de interne contactpersoon. Op onze school is dat mevr. Willeke van Groningen.

 

Een klacht indienen

Indien u een klacht heeft kunt u altijd terecht bij de schooldirecteur of (schriftelijk) bij het schoolbestuur van Conexus. De contactgegevens van het bestuur zijn:

Conexus

t.a.v. het bestuur

Panovenlaan 1

6525 DZ NIJMEGEN

024 – 3733960

U stelt daarmee de school of het bestuur in staat om iets aan uw klacht te doen. Dat is meestal de snelste weg naar een oplossing.

Daarnaast kunt u met een klacht terecht bij een onafhankelijke, landelijke klachtencommissie. Of indien u van mening bent dat uw klacht niet naar behoren is afgedaan. Conexus heeft zich voor de behandeling van klachten aangesloten bij de “Landelijke Klachtencommissie voor het openbaar en het algemeen toegankelijk onderwijs (LKC)”.

Een klacht of beroep kan alleen schriftelijk ingediend worden bij:

Stichting Onderwijsgeschillen

Postbus 85191

3508 AD Utrecht

Ook kunnen vragen telefonisch beantwoord worden:

030-280 95 90.

Voor meer info: www.onderwijsgeschillen.nl.

 

Als blijkt dat er sprake is van (seksuele) intimidatie of machtsmisbruik kan de klacht worden doorgespeeld naar de externe vertrouwenspersoon van het SAMEN SOCIAAL STERK;

de heer Pieter-Jan Landsheer

p/a SAMEN SOCIAAL STERK maatschappelijk werk

Postbus 6841

6503 GH Nijmegen

Tel. 024-3232751

 

Hij is onpartijdig en onafhankelijk van de Stichting.

Met deze externe vertrouwenspersoon zal dan bekeken worden hoe de klacht verder afgehandeld moet worden:

  • door als tussenpersoon op te treden tussen klager en aangeklaagde;
  • door de klacht door te spelen naar de externe klachtencommissie: de Landelijke Klachtencommissie. Conexus heeft zich aangesloten bij deze onafhankelijke stichting, die de klacht dan verder afhandelt in overleg met de klager;
  • door, als er sprake is van een misdrijf, de klacht door te spelen naar politie/justitie.

 

Snel naar

Aanmelden

Schoolgids

Social Schools

Contact

Heb je een vraag?

Aldenhof 6001
6537 DG Nijmegen

024-3442425
directie.aldenhove@conexus.nu
Directeur: Yolande Hartkamp

Yolande Hartkamp

Links

Privacy Regelement
Reglement cameratoezicht
Privacyverklaring
Cookies
 

Basisschool De Aldenhove valt onder het bevoegd gezag van Stichting Conexus.

  • Privacy statement

    Privacyreglement
    Reglement cameratoezicht
    Privacyverklaring
    Cookies

  • Cookie statement
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title